WARNING:
Internet Explorer 11 and older versions are no longer supported. Update your browser to newer version or use some other browser.
0600-1-1616 Call Center Mon–Sat 9–21, Sun 11-19 (1,78 € / min. + lnc)
Kuudetta kertaa järjestettävässä Marketing Business Battlessa kysytään
tänä vuonna Kannattaako totuus. Vastauksia, näkökulmia ja ajatuksia
herättäviä puheenvuoroja suureen kysymykseen esittävät asiantuntijat
yhteiskunnan eri aloilta: Peter Nymanin alustamassa ja moderoimassa
tapahtumassa ääneen pääsevät Finlaysonin toimitusjohtaja Jukka Kurttila,
dosentti ja kertomuksentutkija Maria Mäkelä, kestävän kehityksen
asiantuntija, professori Arto O. Salonen ja dokumentaristi Arman Alizad.
Marketing Business Battle järjestetään Solo Sokos Hotel Torni
Tampereessa perjantaina 6.11.2020 klo 12–19.
Osta liput ja ilmoittaudu tapahtumaan tästä.
Marketing Business Battle on markkinoinnin päättäjille ja tekijöille tarkoitettu keskustelufoorumi, jossa tänä vuonna otetaan mittaa tarinoista, totuudesta ja niiden suhteesta. Tarkoituksena on selvittää muun muassa, mitä on tarinallisuus ja mitä siitä pitäisi ymmärtää liike-elämässä, miten vastuullisuus ja tarinat liittyvät yhteen, kannattaako totuus vai hyvä tarina ja mikä edes on totuus – onko sellaista olemassakaan.
"Markkinoinnin tehtävä on perinteisesti ollut liittää kulloisetkin trendit uskottavasti yritysten ja niiden tuotteiden ominaisuuksiksi. Mutta jos trendinä onkin läpinäkyvyys ja vastuullisuus, myös markkinointialalta vaaditaan enemmän kuin vain siitä kertovia mainoslauseita ja hyviä tarinoita. Siksi haluamme pohtia mitä käy, jos markkinointiviestintä valjastetaankin vastuullisuuden käyttöön", kertoo tämänvuotisen teeman taustoista luova johtaja Niko Airaksinen luovasta arvotoimisto Trustista, joka on yksi Marketing Business Battle -tapahtuman järjestäjistä.
Yhtenä tarkastelun kohteena on tarinallinen hyvebrändäys, johon tarinataloudessa helposti eksytään.
"Jos yritys käyttää mainoskampanjassaan yrityksen toimintaan liittymättömien yksilöiden tarinoita arjen hyvistä teoista, se ei ole yrityksen eettistä toimintaa vaan sen ulkoistamista", toteaa muun muassa Fazerin tarinankerrontaa analysoinut dosentti ja Kertomuksen vaarat -hankkeen johtaja Maria Mäkelä, yksi tapahtuman puhujista.
Tapahtumassa halutaankin herättää keskustelua siitä, miten kuluttajan ja yrityksen välissä toimiva markkinointiviestintä voi aidosti edesauttaa vastuullisuuden ja läpinäkyvyyden lisääntymistä yhteiskunnassa, millaisilla kertomuksilla voi aidosti tehdä hyvää ja miten aidosti vastuullisesta toiminnasta tehdään kannattavaa.
Viime vuonna loppuunvarattu Marketing Business Battle on Tampereen suurin markkinointialan tapahtuma, joka keräsi viime vuonna lähes 400 markkinoinnin tekijää ja päättäjää.
Päivän puheenaiheita on kommentoimassa myös tapahtuman järjestävistä toimistoista koottu asiantuntijaraati. Tapahtuma huipentuu perinteisesti battleen, jossa eri toimialojen asiantuntijat mittelevät tuttuun tapaan The Ultimate Business Warrior 2020 -tittelistä. Voittajan päättää tapahtuman yleisö.
Tapahtuman järjestävät Creative Crue, Bermuda, Jenga, KASKI Agency, Koju Film Company, Roihu Inc, Unfair, Valoria, Trust, Tampereen Mainosyhdistyksen Säätiö.
Lisätiedot: businessbattle.fi
Osta liput ja ilmoittaudu tapahtumaan tästä.