EN  FI
Följ:
0600-1-1616 Telefontjänst mån–sön 9–21 (1,78 € / min. + lsa)

MinTiketti

Gör uppköp snabbare, få information om evenemang du gillar och se din orderhistorik

Logga in eller Registrera eller Glömt lösenordet?





OBS:
Du använder tydligen Safari och privat browser Tyvärr fungerar inte vår sida korrekt med privat browser. Vänligen avlägsna bruket av privat webbläsning eller använd en annan browser.

För evenemangsarrangörer / Kundtjänst

Arrangörer

Kundtjänst 

Älska din kund som dig själv.

Vi erbjuder allt det kunden behöver och därtill något extra därtill som hen inte ens visste att hen saknar. Utan nöjda biljettköpare har vi absolut ingenting.

  • Nätbutiken
    Den förnyade Tiketti.fi är populär och lättanvänd – nu även trevligare på mobilen. Över hälften av Tikettis biljetter säljs på nätet.
  • Telefontjänst
    Vår telefontjänst säljer och reserverar biljetter varje dag från nio på morgonen till nio på kvällen.
  • Biljettombud
    Tiketti har ett brett nätverk på biljettombud från Helsingfort till Uleåborg, inklusive alla Stockmanns varuhus i Finland, flertal Sokos varuhus och skivaffärer i landet.
  • R-Kiosker
    Biljetter reserverade eller betalda på förhand han hämtas med beställningsnummer från R-kiosker runt landet.
  • Kundrådgivning
    Vi svarar på kundernas frågor snabbt. Vi nås lätt via telefon, e-post, genom webbsidan, via biljettombud samt på sociala medier. För evenemangsarrangörer erbjuds dessutom chat-rådgivning på försäljningsprogrammet sida.
  • MinTiketti
    Som registrerad användare är införskaffning av biljetter snabbare än tidigare. Kunden kan lösa ut sin bokning direkt från MinTiketti, dit även PDF-biljetterna sparas fram till spelningsdagen.
  • Kultursedlar och -kort
    Vid Tikettsi biljettombud kan man köpa biljetter med de flesta kultursedlar och -kort. I Tikettis nätbutik kan man även välja Kulttuuripassi som betalningsmetod och vid R-kioskerna Kulttuuripassi, Smartum Saldo och Wellness Wallet. Det är upp till evenemangets arrangör ifall möjligheten till kultursedlar och -kort är i bruk.
  • Tikettis presentkort
    Tikettis presentkort i ett presentkuvert är en populär gåva och kan användas till att köpa biljetter såväl vid biljettombud eller i nätbutiken.
  • Everyday-flexkredit
    Med Everyday-flexkredit får kunden i medeltal 45 dygn tid räntefri betalningstid till sitt uppköp, när beställningen utförs som engångsbetalning på faktura till förfallodagen.
  • Tiketti försäkring
    Kunden har möjlighet att ta en försäkring till sin biljett, som täcker priset för biljetten, ifall den inte kan användas pga. t.ex. ett sjukdomsfall.
  • Kösystem
    Ifall ett mycket populärt evenemang orsakar rusning i nätbutiken, kan kunden köa på sin tur och följa sin plats i kön. Tack vare kösystemet i nätbutiken kraschar inte vår sida pga. en kraftigare rusning och sidan går att bläddra helt normalt.
  • Expressbrev
    Leveransen av elektroniska biljetter är snabbt, men även pappersbiljetter skickas per post med fart. Biljetter beställda före kl. 15 är framme redan följande dag.
  • Trafikljus
    Kunden kan i nätbutiken följa med evenemangens biljettsäljning och reagera i tid.

Betyg av våra kunder: 9 (Kundförfrågan 2017)

De viktigaste sakerna om Tiketti (Kundförfrågan 10/2013)

  1. Brett urval av evenemang
  2. Elektroniska biljetter (PDF- ja mobilbiljett)
  3. Nätbutik www.tiketti.fi
  4. Möjlighet att reservera biljetter
  5. Evenemangsnyheter
  6. Kulturkort och -sedlar som betalningsmetod
  7. Möjligheten att hämta biljetter från R-kiosken

Ord som beskriver Tiketti perfekt (Kundförfrågan 2017)
pålitlig,
snabb, lätt, fungerande