Kundtjänst
Älska din kund som dig själv.
Vi erbjuder
allt det kunden behöver och därtill något extra därtill som hen inte ens visste att hen
saknar. Utan nöjda biljettköpare har vi absolut ingenting.
- Nätbutiken
Den förnyade Tiketti.fi är populär och lättanvänd – nu även trevligare på
mobilen. Över hälften av Tikettis biljetter säljs på nätet.
- Telefontjänst
Vår telefontjänst säljer och reserverar biljetter mon-fre kl. 9-16.
- Biljettombud
Tiketti har ett brett nätverk på biljettombud från Helsingfort till
Uleåborg, inklusive alla Stockmanns varuhus i Finland, flertal Sokos
varuhus och skivaffärer i landet.
- R-Kiosker
Biljetter reserverade eller betalda på förhand han hämtas med
beställningsnummer från R-kiosker runt landet.
- Kundrådgivning
Vi svarar på kundernas frågor snabbt. Vi nås lätt via telefon, e-post,
genom webbsidan, via biljettombud samt på sociala medier. För
evenemangsarrangörer erbjuds dessutom chat-rådgivning på försäljningsprogrammet
sida.
- MinTiketti
Som registrerad användare är införskaffning av biljetter snabbare än
tidigare. Kunden kan lösa ut sin bokning direkt från MinTiketti, dit även
PDF-biljetterna sparas fram till spelningsdagen.
- Kultursedlar
och -kort
Vid Tikettsi biljettombud kan man köpa biljetter med de flesta
kultursedlar och -kort. I Tikettis nätbutik kan man även välja Kulttuuripassi
som betalningsmetod och vid R-kioskerna Kulttuuripassi, Smartum Saldo och
Wellness Wallet. Det är upp till evenemangets arrangör ifall möjligheten
till kultursedlar och -kort är i bruk.
- Tikettis
presentkort
Tikettis presentkort i ett presentkuvert är en populär gåva och kan
användas till att köpa biljetter såväl vid biljettombud eller i
nätbutiken.
- Everyday-flexkredit
Med Everyday-flexkredit får kunden i medeltal 45 dygn tid räntefri
betalningstid till sitt uppköp, när beställningen utförs som
engångsbetalning på faktura till förfallodagen.
- Tiketti
försäkring
Kunden har möjlighet att ta en försäkring till sin biljett, som täcker
priset för biljetten, ifall den inte kan användas pga. t.ex. ett
sjukdomsfall.
- Kösystem
Ifall ett mycket populärt evenemang orsakar rusning i nätbutiken, kan
kunden köa på sin tur och följa sin plats i kön. Tack vare kösystemet i nätbutiken kraschar
inte vår sida pga. en kraftigare rusning och sidan går att bläddra helt
normalt.
- Expressbrev
Leveransen av elektroniska biljetter är snabbt, men även pappersbiljetter
skickas per post med fart. Biljetter beställda före kl. 15 är framme
redan följande dag.
- Trafikljus
Kunden kan i nätbutiken följa med evenemangens biljettsäljning
och reagera i tid.
Betyg av
våra kunder: 9 (Kundförfrågan 2019)
De
viktigaste sakerna om Tiketti (Kundförfrågan 10/2019)
- Brett
urval av evenemang
- Elektroniska
biljetter (PDF- ja mobilbiljett)
- Nätbutik
www.tiketti.fi
- Möjlighet
att reservera biljetter
- Evenemangsnyheter
- Kulturkort
och -sedlar som betalningsmetod
- Möjligheten
att hämta biljetter från R-kiosken
Ord som
beskriver Tiketti perfekt (Kundförfrågan 2019)
pålitlig,
snabb, lätt, fungerande